Skab et større og bedre overblik

I en hektisk og travl hverdag kan det ofte være tidskrævende og ikke mindst svært at have overblik over det hele. Dette gør sig også gældende, hvis du står for at holde styr på timeregistreringen i din virksomhed – eller der hvor du arbejder. Det er nemt at glemme, overse og blande tingene sammen. Forståeligt nok, for vi er blot mennesker! Og ofte har vi mange bolde i luften på én og samme gang. Derfor er det nemt, at visse ting smutter i svinget, som man siger. 

Ved at anvende timeregistrering sikrer du, at du aldrig mister overblikket. Du kan sågar trygt og sikkert lade ansvaret hvile på andet end dine egne skuldre. 

Hvorfor vælge timeregistrering?

Der kan være flere gode årsager og grundlag for at træffe valget om at indføre timeregistrering. Jeg mener, at løsningen er forbundet med en vis gennemsigtighed samt tillid. 
Der er naturligvis flere perspektiver, vi bør tilgodese i denne kontekst. For der findes både de ansattes samt chefens perspektiv at have in mente. Dog er der fordele for begge parter!

I tilfælde af at timeantallet ikke er noteret korrekt, kan det betyde at den enkelte medarbejder noteres for et færre timeantal end det, der i virkeligheden er gældende. Det betyder også, at lønsedlen er betydeligt mindre end forventet. Og hvad gør man så? Hvordan beviser man, som medarbejder, at man i virkeligheden har et vist antal timer til gode, som man endnu ikke er blevet aflønnet for? 
Her er timeregistreringen et ideelt og oplagt valg. Et valg der med garanti sikrer, at den enkelte medarbejder noteres korrekt for sine timer – og at lønnen naturligvis også afspejler dette. For ingen virksomhed er tjent med utilfredse medarbejdere, der føler sig snydte eller dårligt behandlet. Denne reaktion er for alt i verden vigtig at undgå. 

Derudover fritager det også chefen – eller virksomhedens ansvarlige på dette område – for at skulle holde styr på den slags. Som nævnt har vi alle mange bolde i luften på en hektisk og travl arbejdsdag, og der kan nemt ske fejl eller misforståelser. Og hvad gør du, hvis ikke du fik noteret korrekt ned fra start? Eller hvis du ubevidst glemmer noget? Her kan gode råd være meget dyre. 

Desuden kan timeregistreringen også være et godt valg, når der skal noteres ferie. Det kan bidrage til et overblik over de manglende medarbejder, der enten er fraværende eller har ferie. 

 

You might also enjoy:

Leave A Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *